De leerling gaat over naar het 2e leerjaar als uit het rapport blijkt dat de leerling voldoet aan de overgangsnorm. Indien dit niet het geval is, bekijkt het klassenteam onder leiding van de teamleider welk vervolgtraject het beste bij de leerling past.
Overgangsnorm:
De leerling gaat over naar het 2e leerjaar basis/kader als uit het rapport blijkt dat de leerling bovengemiddeld goed presteert. Het klassenteam maakt een inschatting of het behalen van een kader-diploma mogelijk is. Gedurende het jaar kunnen daarvoor bij de leerlingen toetsen worden afgenomen op kaderniveau.
Overgangsnorm:
De leerling gaat over naar het 2e leerjaar als uit het rapport blijkt dat de leerling voldoet aan de overgangsnorm. Indien dit niet het geval is, bekijkt het klassenteam onder leiding van de teamleider welk vervolgtraject het beste bij de leerling past.
Overgangsnorm:
De leerling gaat over naar het 2e leerjaar kader- / gemengde leerweg als uit het rapport blijkt dat de leerling bovengemiddeld goed presteert. Het klassenteam maakt een inschatting of het behalen van een diploma gemengde- of theoretische leerweg mogelijk is. Gedurende het jaar kunnen daarvoor bij de leerlingen toetsen worden afgenomen op het niveau van de theoretische leerweg.
Overgangsnorm:
De leerling gaat over naar het 2e leerjaar als uit het rapport blijkt dat de leerling voldoet aan de overgangsnorm. Indien dit niet het geval is, bekijkt het klassenteam onder leiding van de teamleider welk vervolgtraject het beste bij de leerling past.
Overgangsnorm:
De leerling gaat over naar het 3e leerjaar als uit het rapport blijkt dat de leerling voldoet aan de overgangsnorm. Indien dit niet het geval is, bekijkt het klassenteam onder leiding van de teamleider welk vervolgtraject het beste bij de leerling past.
Overgangsnorm:
Voor de overgang naar een andere leerweg is een positief advies van het gehele klassenteam, onder leiding van de teamleider, vereist.
De leerling gaat over naar het 4e leerjaar als uit de cijferlijst èn het PTA- overzicht blijkt dat de leerling voldoet aan de examennormen, zoals die aan een leerling in het 4e leerjaar worden gesteld. Indien dit niet het geval is, bekijkt het klassenteam onder leiding van de teamleider welk vervolgtraject het beste bij de leerling past. Voor leerlingen die de leeftijd van 16 jaar hebben bereikt, is een aanmelding op een ROC een mogelijkheid.
Overgangsnorm: